Kézműves és környezet kultúra munkaterve

Képző- és iparművészet tanszak 2021-2022-es tanév munkaterve

 

Kézműves és környezet kultúra szakon

 

            Tanár: Gubodyné Fekete Katalin

 

Szeptember:

Tárgyalkotási ismeretek

  • A kézműves tárgyalkotás sajátosságai
  • A tervezés lépései
  • Formák, színek kifejező ereje
  • A tárgyalkotás alapvető fázisai
  • A tárgyak harmóniája, esztétikája
  • Csoportalakítás, ismerkedés, felszerelés megbeszélése a munkához
  • Tanév feladatai
  • A terem rendje, eszközök használata

 

Október:

A kézművesség anyagai, technikái

  • A környezet anyagai
  • Az anyagok tulajdonságai – alakíthatóságuk, formálhatóságuk, felhasználhatóságuk
  • Textúrák és faktúrák
  • A növényi részekből készíthető tárgytípusok. Egyszerű tárgyalkotási technikák
  • A textilből készíthető tárgyak köre
  • Állatok világnapjára (iskolai szintű feladat) alkotás
  • Közös munkavégzés kipróbálása
  • Kiállítás tervezés

 

November:

Mintázás, nyomhagyási technikákkal

  • Tárgykészítés a mintázott textilekkel
  • Egyszerű szövés, fonástechnikák
  • Papír alkalmazása az alkotótevékenységben
  • Egyéni alkotás öröme
  • Karácsonyi ünnepkörre, tárgyak készítése
  • Adventi készülődés, közös alkotások bemutatása
  • Ajándékok, meglepetések a családnak

 

December:

 

  • Félévi játék – ismereteink számonkérése társasjáték formában (hagyomány)- textilnyomat
  • Az ünnep szépsége, közös ajándékozás
  • Különböző technikák, anyagok használata.

 

 

Január

  • Arany János emléke, a Magyar Kultúra Napja
  • Humor a művészetben – maszkok
  • Folyamatos alkotás különböző anyagokkal, technikákkal
  • A téli játékok közösségformáló szerepe

 

 

Február:

  • Egyre bonyolultabb formák kialakítása, maszkok.
  • Papírplasztikák (papírmasé) közös alkotással – csoportmunka
  • Folyamatosan tárlatok az aula paravánján
  • Találkozás folyamatosan a szülőkkel – szívesen alkotnak együtt a kicsikkel
  • Farsangi tárlat

 

Március:

  • Húsvéti, tavaszi ünnepkör – népszokások, játékos feladatok
  • Ajándékokat hazaviszik
  • Értékelés, kipakolás
  • Külső tér – ha jó az idő séta és alkotás a szabadban (virágzás)

 

 

Április:

  • A nagy témánk (tenger, növények, mesés lények) folyamatos alkotás
  • Egyén értékelések, közös bemutatás
  • Új technika: fémdomborítás
  • Mitológiai történetek, mesék, legendák világa
  • NYÍLT NAP – a szülők foglalkozást látogatnak, ott maradnak egész délután és gyermekükkel közösen dolgoznak (nagyon élvezik mindig)

 

 

Május:

  • Új technika megismerése – textilnyomat és rajz
  • Kutató feladatok folytatása – könyvtár könyvei, Internet
  • Kiállítás rendezése a műhelyben – tanulói bemutató
  • Válogatás a kiállításra
  • Kiállítás az iskola aulájában ARANY GÁLA

 

 

Június:

  • éves értékelés
  • a műhelyben rendrakás
  • az Arany gálán kiállított alkotások értékelése (grafika, kerámia)
  • bizonyítványok kitöltése
  • anyakönyvek írása
  • a tárlat leszedése, rendszerezése, ajándékozás
  • Búcsú a diákoktól egy közös fagylaltozással