Beadandó feladat

Kedves 6. évfolyam!

Aki úgy érzi, hogy van kedve potyajegy szerzéséhez és energiája az alábbi feladatot elkészíteni, ne fogja vissza magát! Mentést követően, töltsétek vissza munkátokat az oldalra! Jó munkát! Hajrá!!!

  1. XnView slideshow készítése:
  • Töltsetek le 15 képet az internetről, figyeljetek, hogy egy témára épüljenek. A téma szabadon választott! (amennyiben saját fotókkal rendelkezel, használd azokat, így elkerülöd az illetéktelen használatot)
  • A képek közül 2 db-ot módosíts valamilyen effekttel. (pl. lencse, 3D keret, szürkeárnyalatos, stb…)
  • Az alkalmazás megnyitását követően a létrehozás\vetítés paranccsal tudjátok megszerkeszteni vetítéseteket.
  • szempontok: képváltás ideje 4mp legyen, vetítés mérete 600×800 pixel legyen, használt effekt a minden hatás legyen, a zene alatta szabadon választott.
  • Feliratozás\cím: egyéb opciók menüben, nagybetűs, betűtípus: Tahoma, fehér színű, mérete 22pt legyen, pozíciója lent-középen.
  • Mentés: beadando_info1_nev
  • exportálás: create video paranccsal készíthető divx formátumban, rögzített méret 800x600px

AZ EXPORTÁLT VIDEÓT KELL FELTÖLTENI AZ OLDALRA!
Amennyiben a képeid túl nagyok és nem enged feltölteni a méret miatt, hétfőn reggel várom pendrive-on a munkádat!

Az Xnview alkalmazás ingyen letölthető innen:
http://www.szoftverbazis.hu/szoftver/xnview-242.html

Határidő: 2019.01.20

Hajrá!!!
Segítség kérhető az isiarany@gmail.com címre küldött emaillel 🙂

Kréta E-napló belépési segédlet

Tisztelt Szülők, diákok!

Az alábbiakban olvashattok arról, hogyan lépjünk be első alkalommal a Kréta E-naplóba.
A belépési felületet ezen a linken éritek el:
https://klik031882001.e-kreta.hu/Adminisztracio/Login

Minden esetben ellenőrizzük le az OM azonosító helyességét, hiszen csak a saját intézményi felületre van jogosultságunk bejelentkezni. (OM 031882)
Felhasználónévként gyermekünk oktatási azonosítóját kell begépelnünk, ami egy 11 karakterből álló szám, amit az iskola által kiállított belépési adatokat tartalmazó lapon találtok. Jelszóként pedig a gyermek születési dátumát kell begépelni a megadott formában, kötőjelekkel együtt!

Fontos, hogy ne kérjünk a felületen gondviselői jelszót, mert ebben az esetben, csak korlátozott hozzáférésünk lesz gyermekünk felületéhez!
Természetesen már mobil applikáción is elérhető az E-kréta, ahol a bejelentkezés menete megegyezik a számítógépen történő bejelentkezéssel.

Abban az esetben, ha minden gyermekünk iskoláskorú, e-napló felületüket együtt is kezelhetjük az applikációban a profilváltás menüponttal.

Az E-kréta tudásbázis teljeskörű tájékoztatást nyújt a rendszerrel kapcsolatban:
https://tudasbazis.ekreta.hu/

Karakterformázás 12.10.

Másold ki egy üres Word dokumentumba az alábbi szöveget és végezd el a módosításokat. A saját meghajtóra való mentést követően, töltsd ide vissza! Jó munkát!

A gót stílus eredetileg becsmérlő kifejezés volt, egyenértékű a barbárral, sőt némettel azok előtt, akik számára a klasszikus görög művészet volt a mérvadó. Az értékelés csak a 19. század folyamán változott meg, többek közt a német nemzeti romantika hatására. Időben nehéz elhatárolni, mert Franciaország központi területén, az Ile-de-France-ban (il-dö-fransz) már a 12. század végétől kezdve épültek a katedrálisok – Sant-Denis (szendöni), Reims (reinsz), Chartres (sártr), Amiens (amien), a párizsi Notre-Dame (notrdám) -, amikor Európa többi részén még javában virágzott a romantika.

Feladatok a teljes szövegre:

igazítás – sorkizárt, betűtípus: Bodoni MT, méret 16

becsmérlő – dupla aláhúzás
barbárral – félkövér
némettel – zöld, félkövér
klasszikus görög – dölt, süllyesztett (speciális menü/pozíció à süllyesztett, mértéke 2pt)
19. század – kék, dölt
német nemzeti romantika – kiemelés, szürke
Franciaország – Bauhaus betűtípus, félkövér, 16 pontos méret
Ile-de-France-ban, Sant – Denis – effektus, árnyékolt
il-dö-fransz – áthúzott
Chartres – Arial rounde betűtípus, 16-os méret, nagybetűs
Amiens – ritkított, mértéke 4
Notre-Dame – zöld, emelt, mértéke 4 (speciális menü/pozíció)
Európa – Algerian betűtípus, 16-os méret

Minta: